Obserwatorzy

wtorek, 26 sierpnia 2014

Biały blok-piesek :)

Najczęściej spotykanym blokiem jest ten tradycyjny, ciemny. Jednak według mnie i wielu moich znajomych blok zyskuje jeszcze lepszy smak gdy pominiemy kakao. Ten jest wyjątkowo oryginalny, gdyż postanowiłam zrobić go - zamiast w zwykłej keksówce - w silikonowej formie w kształcie psa. Efekt naprawdę mnie zaskoczył - nie spodziewałam się, że na cieście będzie widoczny każdy detal - nos, język, cała mordka pieska. Ja swoją foremkę kupiłam w Biedronce za około 12 złotych w zestawie z drugą w kształcie kota.
Biały blok jest zdecydowanie moim ulubionym ciastem, a jest dość szybki w przygotowaniu i nie wymaga pieczenia, więc jeśli jeszcze go nie próbowaliście, bardzo polecam.

Składniki:
ok. 1,5 szkl. mleka w proszku
1/2 szkl. mleka
1/3 szkl. cukru
kostka masła lub margaryny
cukier waniliowy (lub ziarenka z 1 laski wanilii)
3 małe opakowania herbatników
Opcjonalnie:
garść orzechów, najlepiej laskowych
suszone owoce (ja polecam suszoną żurawinę - świetnie się komponuje z całością)

Do bloku w kształcie psa będzie wam oczywiście potrzebna specjalna foremka.

Sposób przygotowania:
Posiekać drobno orzechy. Pokruszyć herbatniki, wrzucając je do szczelnego woreczka i tłukąc w nie przez chwilę wałkiem do ciasta. Powinny wyjść z nich małe kawałeczki, ale nie okruchy. Wymieszać z orzechami i bakaliami. Następnie masło z cukrem, cukrem waniliowym (lub ziarenkami wanilii) i płynnym mlekiem rozpuścić na niewielkim ogniu. Zdjąć z palnika i (ważne!) powoli, stopniowo wsypywać mleko w proszku, stale mieszając. Można je wcześniej przesiać przez sitko, a w razie powstawania grudek pomóc sobie trzepaczką do jajek.
Przestygniętą masę wymieszać z herbatnikami, orzechami i suszonymi owocami. Przelać do zwykłej, najlepiej wyłożonej waflami tortowymi keksówki lub silikonowej formy. Wstawić na kilka godzin do lodówki.
 Smacznego!



15 komentarzy:

  1. Mniam :D Biały jest pyszny, ale nie mogę się zdecydować czy lepszy od ciemnego, chyba dwukolorowy najlepszy ;P

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe, czy jest tak smaczny, jak śliczny :)
    Może też kiedyś się na taki skuszę i zrobię? Wygląda naprawdę apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż szkoda byłoby mi zjeść takiego słodziaka :D
    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam<3 Aż zgłodniałam. :D

    http://little-jay999.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda pysznie! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. ej to tak smakowicie wygląda - niesamowicie to wyszło♥

    Zapraszam, Obserwuję i Pozdrawiam♥
    http://olczblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Oczywiście, że biały lepszy <333 i daj przepis na nutellę ;D
    http://fredzia-yolo-swag.blogspot.com/2014/08/wielki-powrot-do-blogsfery-i-nie-tylko.html

    OdpowiedzUsuń
  9. dzięki wszystkim, a przepis na Nutellę pojawi się niebawem ;]

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudo <3 Narobiłaś mi wielkiego smaka na tego pięknego psiaka ;) Serio, chyba sama się skuszę i skorzystam z Twojego przepisu ;)
    Pozdrawiam ;P

    OdpowiedzUsuń
  12. Na prawdę świetny efekt! *.*
    poszukiwałam takich forem, ale nie mogłam nigdzie znaleźć ;/
    pozdrawiam, a ja w takim razie biegnę sobie skorzystać z Twojego przepisu :)
    http://variouseverything.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. wygląda pysznie!:D

    OdpowiedzUsuń