Obserwatorzy

niedziela, 7 września 2014

Domowa biała czekolada

Dzisiaj będzie coś podobnego do bloku, ale trochę rzadziej spotykanego - domowa czekolada. Wiadomo, nie jest twarda i chrupiąca (cały czas nad tym pracuję xD), ale w smaku mocno przypomina białą czekoladę. Dla mnie smakuje o wiele lepiej niż ta ze sklepu. Poczęstowałam nią koleżanki w moje urodziny - też twierdziły, że jest super ;]
Tym razem postanowiłam ją zrobić w 'kocie'.                        


Składniki:
niecałe 3 szklanki mleka w proszku
1/2 szkl. mleka
niepełna szklanka cukru
1 kostka masła śmietankowego (200g)
1 cukier waniliowy (lub ziarenka z 0,5 laski wanilii)
Opcjonalnie:
kilka garści orzechów (polecam pistacje i laskowe) 

Sposób przygotowania:
Wrzucić do garnka masło, wlać mleko i wstawić na nieduży ogień (pilnować, by nie wykipiało!). Kiedy masło się rozpuści, wsypać cukier (zwykły i waniliowy), wymieszać, gotować do rozpuszczenia się cukru. Zdjąć z palnika, wystudzić.

W tym czasie posiekać orzechy i przesiać mleko w proszku przez sitko. Wsypać stopniowo mleko, cały czas mieszając. Tak jak w przypadku bloku, w razie powstania grudek roztrzepać masę trzepaczką do jajek. Następnie dodać orzechy. Dokładnie wymieszać. Wylać do form wysmarowanych olejem lub masłem. Schować do lodówki na co najmniej kilka godzin. Pokroić w kwadraty, najlepiej mokrym nożem.
Smacznego! :)







23 komentarze:

  1. Pychotka ! Cudo! Gorąco polecam ! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny kot :D musze sprobowac ją zrobic :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglada przepysznie! ach, cudownie...

    OdpowiedzUsuń
  4. Biała czekolada- moja miłość <3
    Mmm pychotka
    kolorowy-kwiatuszek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ach, biała czekolada, czemuż ty jesteś biała, kupno cię to rasizm. A może i nie? ^^
    Aż mi ślinka cieknie, na pewno spróbuje.

    OdpowiedzUsuń
  6. mm uwielbiam ;)

    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślałam z początku, że to królik :D
    W sumie zastanawiam się, jaka jest różnica między zwykłym mlekiem a mlekiem w proszku. Smakuje inaczej?
    I zapraszam do siebie: http://wrozkowefanfiki.blogspot.com/ ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ogarnęłaś - tego mleka w proszku się nie rozrabia z wodą tylko się wsypuje prosto z paczki do masy, więc jest różnica - inaczej by wyszło samo mleko z masłem i cukrem, a nie blok :)

      Usuń
  8. Pyszne!!! Próbowałam i polecam :D niestety moja koleżanka jest skąpa i dała mi zaledwie dwa kawałeczki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pfff, nie moja wina, że moje koleżanki są chciwe i mi wyżarły resztę :P poza tym - masz przepis, rusz dupę :D

      Usuń
  9. Mniam <3
    Pewnie też jest zdrowsza. :D

    little-jay999.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co, aż z ciekawości spojrzałam na opakowanie białej czekolady i wszystkie składniki są te same co w domowej tylko do tego dochodzą jakieś konserwanty, waniliny itp.

      Usuń
  10. Mniam, też chciałabym tak gotować! Dla mnie naleśniki to wielki wyczyn ;).

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajna kocia foremka! Chętnie spróbowałabym takiej czekolady;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, z Biedronki ;] Przepis masz, nic nie stoi na przeszkodzie ^^

      Usuń
  12. Wygląda świetnie i wierzę na słowo, że i tak smakuje :D


    OdpowiedzUsuń
  13. Haha, moja czekolada <3 teraz zostało tylko (a raczej aż) ruszyć dupę i ją zrobić :)
    fredzia-yolo-swag.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Mniam. <3

    A co do twojego komentarza na moim blogu to tak, w Anglii było fajnie. Znaczy jest okej, bo ja tam mieszkam ale tęsknie za Polską. A ta książka Charlie jest dobra, ale spodziewałam się czegoś lepszego choć i tak jest fajna. :)

    little-jay999.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Pyszne ;) polecam

    OdpowiedzUsuń
  16. wygląda pysznie! :D

    OdpowiedzUsuń
  17. To już wiem, co będę robić z moim chłopakiem. :D

    OdpowiedzUsuń
  18. polecam! jadłam Kaśkową! :)

    OdpowiedzUsuń